W tworzeniu wizerunku firmy i jej szerokim reklamowaniu pomagają agencje public relations oraz agencje reklamowe. Te pierwsze zajmują się tworzeniem na zlecenie reklam i kampanii reklamowych oraz pełną obsługą graficzną firm, natomiast drugie dbają o budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz troszczą się o jej relacje z otoczeniem – klientami, partnerami biznesowymi, a także z pracownikami.

Oba rodzaje agencji zajmują się także reklamą w Internecie. Agencje reklamowe m. in. tworzą bannery i projektują strony www. Agencje Public Relations prowadzą działania e-PR, których celem, poza budowaniem wizerunku firmy, jest także budowanie wokół niej społeczności internetowej i zwiększanie rozpoznawalności marki. Tym celom służą m. in. profile w mediach społecznościowych, konkursy internetowe, marketing wirusowy etc.

Specjalnym typem agencji reklamowych, skupionym na działaniu w Internecie, są agencje interaktywne, których celem jest tworzenie szeroko rozpoznawalnego i profesjonalnego wizerunku firmy w sieci. Zajmują się one np. konsultingiem internetowym, SEM, SEO, pozycjonowaniem stron www, projektowaniem serwisów www, systemów e-commerce i B2B, e-marketingiem, przygotowywaniem i obsługą kampanii reklamowych oraz hostingiem.

reklama internetowa


Dodaj komentarz