Mężczyźni, podobnie jak kobiety, pokazywani są w sposób stereotypowy. Zasadnicza różnica polega jednak na tym, że w ich przypadku nacisk na idealny wygląd jest mniejszy, a większe znaczenie miewa sam produkt.
- Prawdziwy mężczyzna. Zadbany, elegancki, po prostu męski. Jest przystojny, pewny siebie, odważny, szuka wyzwań. Chodzący ideał reklamujący szampony, maszynki do golenia, samochody, towary luksusowe. Często pojawia się w towarzystwie kobiety, która się nim zachwyca.
Podtypem prawdziwego mężczyzny jest macho, znany z reklam alkoholu, papierosów, pił czy sportów ekstremalnych. Barczysty, wysoki, nieco mniej zadbany, ale emanujący siłą i atrakcyjnością w stylu lumberseksualnym. - Głowa rodziny. Większą uwagę niż jego wyglądowi poświęca się zachowaniu. Zna się na wszystkim, jest dobrym mężem, troskliwym ojcem, radzi sobie nawet z domowymi obowiązkami.
- Ekspert. Profesjonalista w każdym calu, o czym świadczy jego wygląd i otoczenie. To lekarz, dentysta, bankowiec. W tworzeniu pozytywnego wizerunku pomaga mu wiek (aura doświadczenia) lub dobry wygląd (efekt halo).
- Sierotka Marysia. Rzadko występujący typ, istniejący po to, by mogła się nim zająć troskliwa kobieta. To mężczyzna z niewielką ranką na dziąśle albo umierający na przeziębienie.