Stereotyp mężczyzny w reklamie

Czyli reklama na najwyższym poziomie

Stereotyp mężczyzny w reklamie

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, pokazywani są w sposób stereotypowy. Zasadnicza różnica polega jednak na tym, że w ich przypadku nacisk na idealny wygląd jest mniejszy, a większe znaczenie miewa sam produkt.

  1. Prawdziwy mężczyzna. Zadbany, elegancki, po prostu męski. Jest przystojny, pewny siebie, odważny, szuka wyzwań. Chodzący ideał reklamujący szampony, maszynki do golenia, samochody, towary luksusowe. Często pojawia się w towarzystwie kobiety, która się nim zachwyca.
    Podtypem prawdziwego mężczyzny jest macho, znany z reklam alkoholu, papierosów, pił czy sportów ekstremalnych. Barczysty, wysoki, nieco mniej zadbany, ale emanujący siłą i atrakcyjnością w stylu lumberseksualnym.
  2. Głowa rodziny. Większą uwagę niż jego wyglądowi poświęca się zachowaniu. Zna się na wszystkim, jest dobrym mężem, troskliwym ojcem, radzi sobie nawet z domowymi obowiązkami.
  3. Ekspert. Profesjonalista w każdym calu, o czym świadczy jego wygląd i otoczenie. To lekarz, dentysta, bankowiec. W tworzeniu pozytywnego wizerunku pomaga mu wiek (aura doświadczenia) lub dobry wygląd (efekt halo).
  4. Sierotka Marysia. Rzadko występujący typ, istniejący po to, by mogła się nim zająć troskliwa kobieta. To mężczyzna z niewielką ranką na dziąśle albo umierający na przeziębienie.

mężczyzna

mężczyzna

mężczyzna  mężczyzna

mężczyzna

Dodaj komentarz