Reklamy chętnie sięgają po stereotypy, próbując wykorzystać znane motywy i sięgnąć po łatwo i powszechnie zrozumiałe obrazy. Do pewnego stopnia się zmieniają, jednak w każdej reklamie dość łatwo określić, do jakiego archetypu kobiety odwołują się twórcy.
- Pani domu lub wręcz typowa kura domowa – to czołówka i klasyka gatunku. Pokazuje kobietę troszczącą się o swój dom i dzieci, dla której największymi zmartwieniami są plamy na ubraniach, niedomyte w zmywarce naczynia i zastanawianie się, jaki posiłek zapewni jej dziecku energię na cały poranek. Częste jest również pokazywanie kobiety jako tego domownika, który najmniej może pozwolić sobie na chorowanie, ponieważ musi zajmować się rodziną. Na zakupach i w czasie spotkań z przyjaciółkami martwi się przede wszystkim o domowe sprawy.
- Kobieta jako ideał i obiekt seksualny, często uwodzicielka – drugi najpopularniejszy typ, szczególnie chętnie wykorzystywany na przyciągających wzrok billboardach i plakatach kierowanych nie tylko do mężczyzn, ale także innych kobiet. Pierwszą grupę zachęca do kupna przedmiotu użytkowego (poprzez skojarzenie pragnienia posiadania przedmiotu z pragnieniem seksualnym), drugą do kupna rzeczy, które pozwolą paniom zmienić się w idealną kobietę z reklamy.
- Bizneswoman – młoda (lub odmładzająca się dzięki odpowiednim kosmetykom), zadbana, elegancka, pewna siebie. Sięga tylko po to, co najlepsze, działające najszybciej i najskuteczniej. Nie pozwala sobie na półśrodki, wie, czego chce i potrafi do tego dążyć. Przedsiębiorcza, komunikatywna, dobrze zorganizowana.
- Sportsmenka – aktywna, pewna siebie, mająca czas na własne zainteresowania i dbanie o zdrowie i ciało. W tym znacznie pomagają jej odpowiednie antyperspiranty czy dezodoranty.