Pull&push, czyli reklama internetowa i tradycyjna

Czyli reklama na najwyższym poziomie

Pull&push, czyli reklama internetowa i tradycyjna

Reklama reklamie nierówna. Wraz ze zmianą medium, zmienia się także podejście do reklam.

Reklama tradycyjna, obejmująca radio, telewizję i gazety, nazywana typem push (ang. pchać) jest znienawidzona przez wielu ludzi jako zbyt agresywna i niedostosowana do różnych grup odbiorców. Widzów i słuchaczy przede wszystkim irytuje brak możliwości wyboru, ponieważ są skazani na wysłuchanie czy obejrzenie tego samego przekazu nawet kilkanaście razy dziennie.
Niewielkie zmiany w rodzajach reklam wynikają z godzin nadawania różnego typu programów (np. produkty dla dzieci są reklamowane w czasie bajek). Pewne zmiany wprowadzają też supermarkety, które dzięki wiedzy zdobytej za pośrednictwem kart stałych klientów poza standardowymi gazetkami reklamowymi mogą wysyłać dopasowane do profilu klienta kupony rabatowe.

Reklama internetowa to sposób na reklamę, którą bardzo łatwo dopasować do użytkowników. Może okazać się to nieco problematyczne jeśli z jednego komputera korzystają członkowie rodziny w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach, jednak obecnie, gdy coraz więcej osób jest w posiadaniu własnego urządzenia, każdy może oglądać reklamy zgodne ze swoimi zainteresowaniami i powiązane z ostatnimi wynikami wyszukiwania. Taki sposób na reklamę typu pull (ang. ciągnąć). Nie tylko lepsze dopasowanie, ale także możliwość wyboru – reklamy można zignorować lub wyłączyć – sprawia, że są one znacznie lepiej postrzegane przez użytkowników i generalnie oceniane jako przydatniejsze i mniej irytujące.

 radio

magazyny

reklama w telewizji

Dodaj komentarz