Decydując się na oklejenie samochodu należy mieć na uwadze szereg zagadnień. Efektywna i przynosząca zysk reklama na samochodzie musi spełniać pewne kryteria, bez których inwestowanie w nią jest pozbawione sensu.

Metody oklejania pojazdów

Reklama na samochodzieZastosowanie odpowiednich technik oraz materiałów jest gwarancją zadowolenia oraz w ogromnym stopniu wpływa na efektywność reklamy na pojeździe firmowym. W zależności od potrzeb oraz rodzaju samochodu, na jakim ma być umieszczona reklama, można wybrać różne techniki nadruku. Zasadniczo do wyboru mamy dwie metody oklejania. Pierwszą z nich jest oklejanie grafiką drukowaną – sprawdza się szczególnie na dużych powierzchniach, zwłaszcza na samochodach dostawczych i ciężarowych. Pojazdy oklejone są grafiką w całości lub częściowo, przy czym pierwsza opcje daje najciekawszy efekt. Innym sposobem jest oklejanie grafiką wycinaną – bardzo dobre rozwiązanie na auta osobowe. Grafika wycinana (plotowana) jest z folii i nanoszona na karoserię pojazdu. Najczęściej tę metodę stosuje się przy projekcie zakładającym umieszczenie na samochodzie logotypu firmy lub innych niewielkich elementów graficznych. Często stosuje się także technikę mieszaną, czyli połączenie grafiki drukowanej z wycinaną. Technika mieszana pozwala na największą swobodę w projektowaniu reklamy, dzięki czemu może być ona bardziej urozmaicona i ciekawsza. Oprócz metod oklejania warto zastanowić się również nad jakością folii. W zależności od rodzaju reklamy, czasu ekspozycji oraz kształtu oklejanego obiektu stosuje się różne materiały i techniki do umieszczenia jej na pojeździe.

Reklama na samochodzieFolie do oklejania pojazdów to materiały samoprzylepne, a w zależności od potrzeb można wybrać odpowiedni dla siebie rodzaj. Folia monomeryczna to najtańszy rodzaj folii, który znajduje zastosowanie głównie przy nieskomplikowanych kształtach i napisach. Świetnie sprawdza się do umieszczenia na samochodzie takich rzeczy jak dane teleadresowe czy proste hasła reklamowe. Czas użytkowania reklamy na folii monomerycznej to około 3-4 lata. Folia polimerowa stosowana jest do reklam bardziej skomplikowanych, wykazuje się większą elastycznością, dzięki czemu można okleić niewielkie tłoczenia karoserii. Reklama na folii polimerowej utrzymuje się zwykle około 5 do 7 lat. Folia wylewana jest najdroższym i najefektowniejszym rodzajem folii do nadruków reklamowych. Jest elastyczna, nadaje się do reklam na całej powierzchni auta lub zmiany jego koloru. Materiał ten wygląda na spójny z karoserią dając efekt bardzo zbliżony do lakierowania. Folia OWV (One Way Vision) ma zastosowanie przy wyklejaniu szyb – jest to folia jednostronnie przepuszczająca światło. Materiał ten pozwala na zachowanie widoczności z wnętrza samochodu przy jednoczesnym nadruku na szybie. Folia ma budowę perforacyjną, czyli znajduje się w niej bardzo wiele malutkich otworów, dzięki którym od wewnątrz wszystko jest widoczne. Materiały i metoda nadruku reklamy są bardzo ważnymi aspektami, jednak nie można zapominać o dokładności naniesienia folii na samochód – precyzyjne oklejanie samochodów w dobrej cenie daje gwarancję dłuższego użytkowania reklamy zmniejszając koszty działań marketingowych oraz zapewnia jej poprawny odbiór przez potencjalnych klientów.

Nieodpowiednia technika, folia niedopasowana do potrzeb lub nieprawidłowy montaż mogą okazać się katastrofalne w skutkach i sprawić, że pieniądze wydane na reklamę nigdy się nie zwrócą. Trzeba więc pamiętać, że dobór odpowiedniej metody nadruku, materiałów i wykonawstwo należy powierzyć profesjonalistom.

Kategorie: Reklama