Krótkie spoty reklamowe wyświetlane są dziś przez najpopularniejsze media, do których zalicza się niewątpliwie internet i telewizja. Udźwiękowiony obraz audio-wizualny sukcesywnie wypiera więc m.in. prasę oraz radio, które to nie są w stanie zaangażować widza na tyle silnie jak film.
Spoty reklamowe od specjalistów
Niewątpliwie jesteśmy dziś silnie zakorzenieni w kulturze wzroku, to właśnie za pomocą oczu odbieramy świat najsilniej. Jak przebiega więc proces tworzenia filmowych materiałów reklamowych, które tak silnie na nas oddziałują? Na samym wstępie należy zaznaczyć, iż tworzenie krótki, niekiedy wręcz kilkusekundowy spotów reklamowych przebiega tak samo jak tworzenie długich, znacznie bardziej wymagających filmów pełnometrażowych. Prace nad filmem składają się z trzech etapów: preprodukcji, dni zdjęciowych oraz postprodukcji. Na etapie preprodukcji osoby odpowiedzialne za film kompletują wszystkie niezbędne dokumenty produkcyjne, w skład których wchodzi m.in. umowa zawarta z domem produkcyjnym. Następnie rozpoczynają się prace nad scenariuszem, które konsultowane są na bieżąco z reżyserami. Bardzo istotnym etapem preprodukcji są także castingi, podczas których angażuje się wybranych aktorów.
Produkcja spotów reklamowych telewizyjnych wymaga zaangażowania wielu specjalistów, do których zaliczyć można m.in. reżysera, scenarzystę, operatorów, dźwiękowców, oświetleniowców, charakteryzatorów, stylistów oraz montażystów. Podczas dni zdjęciowych, które odbywają się we wcześniej ustalonych lokalizacjach operatorzy kręcą materiały reklamowe, które często kręcone są w profesjonalnych studiach. Warto przy tym podkreślić, że dużą popularnością cieszą się dziś bowiem efekty specjalne, których powstanie umożliwiają tzw. zielone ekrany. Po zakończeniu dni zdjęciowych rozpoczyna się okres postprodukcji, który często pochłania najwięcej czasu. Montażyści oraz graficy montują wówczas poszczególne sceny, które zestawione ze sobą w odpowiedniej kolejności tworzą wartką, wciągającą fabułę. Produkcję profesjonalnych sporów reklamowych oferuje dziś wiele firm, które posiadają dobrze wyposażone studia dedykowane nie tylko dniom zdjęciowym, ale również postprodukcji. Choć cena tego typu usług nie należy do najniższych, to jednak inwestycja ta szybko nam się opłaci.
Gotowy materiał filmowy z całą pewnością przyciągnie bowiem rzeszę nowych klientów, którzy postanowią zakupić polecany im produkt. Z tego też powodu coraz więcej renomowanych marek angażuje dziś do produkcji spotów gwiazdy filmowe, celebrytów oraz piosenkarzy, którzy reklamują dany produkt swoją twarzą.