Slider Marketing

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing, po polsku nazywany czasem „marketingiem przychodzącym” skupia się na takich działaniach, które sprawią, że klient sam będzie poszukiwał kontaktu z firmą. Główne działania to tworzenie świadomości marki i content marketing a także widoczność w sieci, głównie w mediach społecznościowych.

Inbound marketing zakłada, że skuteczny sposób na reklamę i marketing to tworzenie tego, czego klienci szukają i potrzebują. Opiera się na tworzeniu więzi z klientem i zdobywaniu jego zaufania i lojalności, ponieważ tworzy odpowiedni wizerunek firmy, która nastawiona jest nie tylko na sprzedaż, ale także kontakt z klientami, pomaganie im i wysoką jakość produktów i usług, działa więc w obie strony.

Wśród innych działań tego rodzaju marketingu można wyróżnić pozycjonowanie, linki sponsorowane, marketing szeptany i wirusowy. Content marketing, wspomniany już wcześniej, powiązany jest z aktywnością w mediach społecznościowych. Polega na tworzeniu i prezentowaniu takich treści, które sprawią, że klient chętnie będzie wracał, nawet jeśli w danym momencie nie potrzebuje danego produktu lub usługi, ale będzie zainteresowany samą treścią, którą uzna za interesującą i przydatną. Zdobycie stałych, lojalnych klientów i podtrzymywanie takich relacji to jedno z głównych założeń inbound marketingu. Nie jest on nachalny jak strategie outbound marketingu, ale skutecznie pokazuje ludziom, że dana firma i jej produkty to właśnie to, czego potrzebują.

Slider Marketing

Leave a Comment