Blog

Czyli reklama na najwyższym poziomie

Public relations w praktyce i jego typy

Choć public relations nie oznacza tego samego, co marketing i reklama, powiązanie tych dziedzin jest zupełnie oczywiste. Nawet najlepsza kampania promocyjna może okazać się nie dość skuteczna, jeśli w świadomości reszty świata dana firma nie będzie posiadała odpowiednio pozytywnego wizerunku, który zachęci do zapoznania się z nią i jej produktami. PR ma tym większe znaczenie,…
Przeczytaj więcej

Stereotyp dziecka w reklamie

Dzieci w reklamach nigdy nie pojawiają się przypadkowo. Ich obecność jest całkowicie uzasadniona w przypadkach produktów dla nich przeznaczonych, ale występują też w wielu innych: w reklamach zupek w proszku, samochodów, proszków do prania i innych. Dziecko na ekranie wzbudza pewne określone odczucia i skojarzenia, uwarunkowane społecznie i biologiczne. Wzbudzają czułość i troskę, kojarzą się…
Przeczytaj więcej

Stereotyp mężczyzny w reklamie

Mężczyźni, podobnie jak kobiety, pokazywani są w sposób stereotypowy. Zasadnicza różnica polega jednak na tym, że w ich przypadku nacisk na idealny wygląd jest mniejszy, a większe znaczenie miewa sam produkt. Prawdziwy mężczyzna. Zadbany, elegancki, po prostu męski. Jest przystojny, pewny siebie, odważny, szuka wyzwań. Chodzący ideał reklamujący szampony, maszynki do golenia, samochody, towary luksusowe.…
Przeczytaj więcej

Stereotyp kobiety w reklamie

Reklamy chętnie sięgają po stereotypy, próbując wykorzystać znane motywy i sięgnąć po łatwo i powszechnie zrozumiałe obrazy. Do pewnego stopnia się zmieniają, jednak w każdej reklamie dość łatwo określić, do jakiego archetypu kobiety odwołują się twórcy. Pani domu lub wręcz typowa kura domowa – to czołówka i klasyka gatunku. Pokazuje kobietę troszczącą się o swój…
Przeczytaj więcej

Marketing szeptany i brzęczący

Marketing szeptany – whisper marketing – to rodzaj marketingu nastawiony na bezpośrednie dotarcie do odbiorcy dzięki „spontanicznemu” przekazowi ustnemu. Może szczegółowo zaplanowany i wyreżyserowany, jednak niektórzy klienci, zadowoleni z produktu, sami o nim opowiadają swoim znajomym. Marketing szeptany uważany jest za bardzo skuteczny, ponieważ ludzie są znacznie bardziej skłonni zaufać ocenie i opinii kogoś znajomego…
Przeczytaj więcej

Pull&push, czyli reklama internetowa i tradycyjna

Reklama reklamie nierówna. Wraz ze zmianą medium, zmienia się także podejście do reklam. Reklama tradycyjna, obejmująca radio, telewizję i gazety, nazywana typem push (ang. pchać) jest znienawidzona przez wielu ludzi jako zbyt agresywna i niedostosowana do różnych grup odbiorców. Widzów i słuchaczy przede wszystkim irytuje brak możliwości wyboru, ponieważ są skazani na wysłuchanie czy obejrzenie…
Przeczytaj więcej

Poszczególne etapy oddziaływania reklamy

W poprzednim wpisie wyjaśniałem, jakie funkcje pełni reklama. Ale zanim cel zostanie osiągnięty,  muszą wystąpić kolejne etapy oddziaływania reklamy, które do niego doprowadzą. Zrozumienie całego tego procesu i wpływu reklamy na potencjalnego konsumenta pomaga w dostosowaniu technik marketingowych dla każdego produktu i każdej grupy docelowej, co zwiększa ich efektywność. Poszczególne etapy oddziaływania reklamy określa się…
Przeczytaj więcej

Jakie funkcje pełni reklama?

Mówiąc o reklamie, nie można pominąć funkcji, które ona pełni. Dopasowanie reklamy do pewnych założeń, do tego, co powinna wzbudzać w odbiorcach, pozwala na tworzenie reklamy, która będzie skuteczna i zapadająca w pamięć. Jakie więc są funkcje reklamy? Identyfikacyjna – pozwala na odróżnienie jednej marki od innych, buduje świadomość jej istnienia. Informacyjna – podaje konkretne…
Przeczytaj więcej

Jawność w reklamie?

Reklamy dzieli się ze względu na stopień jawności przekazu. Pierwszym typem są reklamy jawne, które wprost reklamują dany produkt: pokazują go i opisują. Przykładem może być ulotka dotycząca, opatrzona zdjęciami, która pozwala nie tylko zobaczyć jak wygląda oferowany produkt (przez co skutecznie wpływa na oglądającego poprzez zmysł wzroku), ale także przekonać się, co się na…
Przeczytaj więcej