Blog

Czyli reklama na najwyższym poziomie

Specyfika pracy agencji social media

Utrzymanie dobrego wizerunku firmy i sprawna komunikacja na różnych płaszczyznach to jedno z wyzwań, z którymi muszą mierzyć się na co dzień firmy małe i duże. Odpowiednie podejście do pracowników, klientów i inwestorów, dbałość o dobrą widoczność w przestrzeni zwykłej i wirtualnej oraz umiejętna promocja to jedne z celów, jakie pomagają osiągnąć agencje public relations…
Przeczytaj więcej

Jakie znaczenie ma jednolity ubiór pracowników?

Niektóre branże wymagają odpowiedniego stroju związanego z wymogami BHP czy sanitarnymi (budownictwo, laboratoria), inne natomiast (np. bankowość) z zasady potrzebują strojów świadczących o pełnym profesjonalizmie pracownika, co tworzy także wizerunek samej firmy. Oficjalne służbowe „uniformy”wyglądają bardzo estetycznie i stanowią jedną z wizytówek pracowników i pracodawcy. W pewnych przypadkach jednolity strój pozwala na odróżnienie pracowników od…
Przeczytaj więcej

Reklama do końca XIX wieku

Wynalazek druku przez Gutenberga w połowie XV wieku stanowi kamień milowy nie tylko w całej historii ludzkości, ale także w historii reklamy. Dzięki prasie drukarskiej mozolne powielanie prymitywnych ulotek zostało znacznie ułatwione i przyspieszone. Pierwsze drukowane reklamy miały raczej postać czysto ogłoszeniową, informacyjną – były to głównie ulotki i plakaty. Poza nazwą produktu znajdowało się…
Przeczytaj więcej

Najstarsze znane hasła reklamowe

Ciekawostka na początek: słowo slogan pochodzi od staroirlandzkiego sluagh-ghairm, które oznaczało okrzyk gospodarza, okrzyk wojenny. Coś krótkiego i zwięzłego, pozwalającego się rozpoznać na polu bitwy, jak np. zawołania wojenne szkockich klanów. Chwytliwe hasło przeszło długą drogę od straszenia wrogów do zachęcania klientów. Sama tradycja tworzenia haseł i reklam, które mają zwrócić na siebie uwagę sięga…
Przeczytaj więcej

Porn food, czyli dlaczego jedzenie w reklamie zawsze jest ładne

Dekoratorzy, fotografowie, graficy komputerowi i filmowcy zajmujący się jedzeniem w reklamach mają swoje zestawy zawodowych sztuczek. Widzowie reklam, jak psy Pawłowa, na sam widok efektu ich pracy nabierają ochoty na jedzenie i czują ślinkę napływającą do ust, nawet jeśli dopiero co zjedli solidny obiad. Kolorowe, apetyczne, lśniące, parujące, idealnie pokrojone, ugotowane, upieczone i ozdobione… Takie…
Przeczytaj więcej

Dlaczego video marketing jest tak skuteczny?

Działania marketingowe nastawione są na przyciągnięcie jak największej liczby odbiorców. Sięgnięcie po nie powinno zostać maksymalnie ułatwione, a treść powinna przyciągać wzrok i budzić zaufanie. Video marketing spełnia te założenia, bo daje odbiorcom to, czego oczekują, nie wymagając wysiłku z ich strony, jest również dopasowany do trybu życia „ciągle w biegu”. Tylko nieliczni wolą coś…
Przeczytaj więcej

Czym jest outbound marketing?

Outbound marketing, po polsku nazywany marketingiem wychodzącym, nastawiony jest na dotarcie do klienta poprzez reklamy i promocje. Świadomość marki tworzy częste pokazywanie jej klientowi w różnej formie. Outbound marketing zakłada, że to firma musi dotrzeć do potencjalnego klienta oraz nieustannie podtrzymywać jego zainteresowanie. Outbound marketing realizowany jest poprzez reklamy w prasie, telewizji, radiu, Internecie, e-maile…
Przeczytaj więcej

Public relations

Widoczność firmy w Internecie i poza nim

W tworzeniu wizerunku firmy i jej szerokim reklamowaniu pomagają agencje public relations oraz agencje reklamowe. Te pierwsze zajmują się tworzeniem na zlecenie reklam i kampanii reklamowych oraz pełną obsługą graficzną firm, natomiast drugie dbają o budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz troszczą się o jej relacje z otoczeniem – klientami, partnerami biznesowymi, a także z pracownikami.…
Przeczytaj więcej

Slider Marketing

Czym jest inbound marketing?

Inbound marketing, po polsku nazywany czasem „marketingiem przychodzącym” skupia się na takich działaniach, które sprawią, że klient sam będzie poszukiwał kontaktu z firmą. Główne działania to tworzenie świadomości marki i content marketing a także widoczność w sieci, głównie w mediach społecznościowych. Inbound marketing zakłada, że skuteczny sposób na reklamę i marketing to tworzenie tego, czego…
Przeczytaj więcej

Public relations w praktyce i jego typy cz. 2

Dziś kontynuacja ostatniego wpisu. Mam nadzieję, że tym sposobem rozwieję ostatnie wątpliwości na temat tego, czym naprawdę jest public relations. rozgłos Zgodnie ze słowami mistrza manipulacji Phineasa Barnuma z XIX wieku: „nieważne, co o mnie mówią, ważne, żeby poprawnie pisali nazwisko”. W tym typie PR liczy się przede wszystkim jak szerokie kręgi zatoczy informacja o…
Przeczytaj więcej